marți, 7 iunie 2011

Daca nu ati auzit de Morgan, acum e timpul

Daca nu ati auzit de Morgan, acum e timpul

Succesul Morgan Motor Company se bazeaza pe fabricarea unei masini devenita icoana, numita Morgan Threewheeler (“cu trei roti”). Acest design genial, dar simplu, produs de inginerul Harry Morgan a devenit unul dintre cele mai de succes automobile usoare ale primelor zile de automobilism. Din 1909-1953, aproximativ 30.000 de Morgan Threewheeler au fost fabricate in Malvern, dar mult mai multe au fost facute sub licenta de catre Darmont Morgan in Franta. Pentru multi proprietari norocosi a fost prima lor experienta  cu libertatea pe care detinerea unui autoturism o putea aduce. Accelerarea rapida combinata cu o distanta de croaziera de peste 17.7 km/l (5.6 l/100 km) a fost o combinatie imbatabila in acele zile. Pe pista de curse masina a devenit foarte repede un mare succes, castigand celebrul Mare Premiu al Frantei in 1913 si reusind parcurgerea pistei Brooklands la o viteza medie de peste 100 mph (160 kmh). Stirling Moss, care a detinut unul, spune cu nonsalanta ca “Morganul meu a fost un mare magnet de femei”.
Morgan_Threewheeler
Desi lumea este un loc foarte diferit in anul 2011, este momentul potrivit pentru a relansa acest design de exceptie. Tinerii foarte probabil nu au avut parte de aceeasi fiori atat de cunoscuti pilotilor de demult ai Threewheeler-ului, si probabil ca statutul de cult este asigurat pentru o masina cu un astfel de accent pe functionalitate pura si simpla. Viitorul transportului rutier in secolul 21 are doua probleme mari, de conservare a resurselor si de protec?ie a mediului nostru natural. Reducerile de personal si o filozofie a simplitatii sunt modalita?i de a trata aceste probleme. The Morgan Threewheeler este un raspuns dovedit la aceste probleme. In 2011 Morgan Motor Company isi va extinde gama de automobile, intorcandu-se inapoi la radacinile sale.
2100 Morgan Threewheeler
Noul Morgan Threewheeler este o fuziune de tehnologii moderne intr-un design clasic. Prin montarea ultimului tip de motor de 1800 cmc de Harley Davidson (numit “Screaming Eagle”) si a unei cutii de 5 viteze produsa de Mazda, masina ofera o simplitate si o fiabilitate de tipul “intra in ea si condu-o”. Un sasiu robust tubular si doua bare “rollover” inconjoara habitaclul. O caroserie formata aerodinamic stil “glonte” protejeaza ocupantii de intemperii. Cu toate acestea, sentimentul de libertate si contact cu drumul prin rotile din fata va aduce aminte de bucuria de a conduce automobile din anii 20 si 30, dar fara fragilitatea si temperamentul specifice acelor ani. O cabina de pilotaj captusita cu piele in stilul aeronavelor incanta privirea si induce sentimentul de “zbor prin aer”. Rafinarea designului original a produs un vehicul unic in secolul XXI. Cu o greutate sub 500kg si o caroserie care aluneca prin aer se obtine cea mai buna performanta si economie de combustibil. Morgan Threewheeler are cea mai mare putere din lume in raport cu greutatea sa, referindu-ne la masini cu pret similar.
Specifica?ii
Acestea se asigura ca soferul si pasagerul au exact ceea ce au nevoie, incapsuland totusi ADN-ul originalului Morgan Threewheeler. Opt nuante de negru sunt disponibile pentru caroseria masinii, iar interiorul poate fi particularizat cu piele neagra sau cafenie. Ok, vor fi disponibile si particularizari suplimentare, insa contra unui cost mai mare si a unui timp de asteptare ridicat.
Greutate: 500 kg (est.)
Putere: 100 CP (la roata) (est.)
Viteza maxima: 185 kmh (est.)
00-60 kmh: 4,5 secunde (est.)
Motor: 1800 cmc V2
Cutie de viteze: 5+1 trepte
Sasiu din aluminiu
Omologare de motocicleta
Arcuri roti si lampi negru metalizat
Roti cu sarma neagra metalizata
Evacuare negru mat, scut termic metalizat
Bare de protectie la rasturnare negru metalizat
Doua parbrize stil avion
Piele neagra sau cafenie
Scaune din piele, bord si tampoane laterale
Sasiu tubular negru expus
Volan imbracat in piele, cu aliaj in centru
Panou instrumente de bord culoare neagra
Comutatoare de bord stil clasic “Aeronava”
Buton de start pornire motor stil “lansare racheta”
Nu e tocmai inutil sa va descriu experienta mea cu Morgan. Am avut ocazia sa stau in toate modelele, si sa conduc in afara showroom-ului unul singur: Roadster – o masina aparent foarte veche si “obosita”. Aparent doar, fiindca avea o acceleratie pana la 100 kmh mai buna ca a unui Maserati Coupe, sub 5 secunde! Acceleratie pe care am exersat-o pana am obosit eu insumi, ca ea mai putea. Au fost cele mai entuziaste momente din viata mea, cel mai fericit fiind cand am castigat fara drept de apel toate cele trei curse, sa le zicem ilegale, la care ma provocase un Porsche in zona Cismigiu-Operei-Eroilor din Bucuresti. Am facut asta doar fiindca proprietarul masinii mergea cu ea ca si cum ar fi un bibelou, vezi Doamne sa nu pateasca ceva fetita. Pai Morgan e masina de curse, domnilor. Despre ce vorbim in propozitie?
Uite si la “amaraciunea” asta pe trei roti, acceleratie mai buna ca a unui M5, comparabila doar cu a unui Ferrari sau a unor motociclete de viteza. Oh, da!!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu