joi, 5 aprilie 2012

LEGILE MANAGEMENTULUI


LEGILE MANAGEMENTULUI
* Prima lege a managementului este ca exista.
* Cine detine aurul stabileste regulile.
* Cei ce au primesc.Cei ce pot - fac.Cei ce nu pot - ii invata
pe altii.Cei ce nu-i pot invata pe altii - administreaza.
* Indecizia este baza flexibilitatii.
* Orice este posibil daca nu stii despre ce vorbesti.
* Nu crea nici o problema pentru care nu ai nici un raspuns.
* Oricine poate lua o decizie daca are suficiente informatii.Un
manager bun poate lua o decizie fara a avea informatii
suficiente.Un manager perfect poate lua o decizie fara a avea
nici un fel de informatii.
* Cind un manager vrea sa-si impresioneze subalternii cu detalii
sofisticate, inseamna ca el a pierdut din vedere obiectivul final.
* Nu veni niciodata cu idei noi, care ti se pot da inapoi ca sarcini.
* Pentru fiecare viziune exista o contraviziune, la fel de atragatoare.
* Sedintele sint evenimente in care minutele conteaza, dar orele nu.
* Daca parasesti camera risti sa fii ales.
* Nu exista un moment mai prielnic ca acum, pentru a amina ceea
ce nu vrei sa faci.
* Cu cit un plan este mai complicat si mai grandios, cu atit
sansele lui de esec sint mai mari.
* Cu cit planifici mai bine un proiect, cu atit este mai mare
riscul de confuzie, atunci cind ceva nu merge bine.
* Orice problema tehnica poate fi rezolvata daca sint destui
bani si, respectiv, destul timp.Din pacate, nici una dintre
cele doua cerinte nu poate fi indeplinita.
* Printre economisti, lumea reala este considerata adesea un caz
special.
* Tehnologia este dominata de doua tipuri de oameni:
a) cei care inteleg ceea ce conduc;
b) cei care conduc ceea ce nu inteleg.
* Daca exista o cale de intirziere a unei decizii importante, un
bun management o va gasi.
* In orice intreprindere, munca se orienteaza spre nivelele cele
mai de jos ale ierarhiei.
* Daca o idee a supravietuit unui sistem birocratic si a fost
implementata, inseamna ca nu a fost deloc interesanta.
* In orice intreprindere exista o persoana care stie tot ce se
intimpla aici.Aceasta persoana trebuie data afara.
* Mai usor sint recunoscute talentele din alta parte decit
talentele din propria companie.
* Recrutarea personalului inseamna de multe ori triumful
sperantei fata de experienta.
* Daca un subordonat iti pune o intrebare particulara, dar
pertinenta, priveste la el de parca si-ar fi pierdut sensul
realitatii.Cind isi va pleca ochii, parafrazeaza-i intrebarea.
* Gindeste inainte de a actiona.
* Este bine ca in afara biroului sa ai mersul grabit pentru a nu
da prilejul subordonatilor sa-ti puna intrebari.
* Daca dai dispozitii, sa fie verbale.Cele scrise pot fi folosite
mai tirziu impotriva ta.
* Un management bun este expresia unei mari idei.
* Schimbarea lucrurilor este o tema preferata a oricarei conduceri.
* Oricit de mult muncesti, niciodata nu faci destul.Ceea ce nu
faci este intotdeauna mai important decit ceea ce faci.
* Cind esti in dubiu, murmura.Cind esti in dificultate, deleaga
pe altcineva sa rezolve problema.Cind esti direct raspunzator,
cintareste.
* Un plan bun astazi este mai necesar decit unul perfect miine.
* Daca o problema conduce la prea multe sedinte, atunci
sedintele devin mai importante decit problema insasi.
* Atunci cind nu este necesar sa se ia o hotarire, este necesar
sa nu se ia nici o hotarire.
* Daca nu-i poti convinge pe birocrati, atunci creeaza confuzie.
* Eficienta unei sedinte este invers proportionala cu numarul
participantilor si cu timpul afectat.
* Durata unei sedinte creste cu patratul numarului de participanti.
* Timpul afectat fiecarei probleme de pe agenda sedintei va fi
invers proportional cu importanta ei.
* Cu cit doresti mai putin sa faci parte din tot felul de
comitete si comisii, cu atit vei fi rugat mai mult sa o faci.
* Timpul inseamna bani.
* Nu exista prinz gratuit.
* Cheltuielile tind sa creasca pina egalizeaza veniturile.
* Pentru saritura in inaltime este mai bine sa antrenezi un om
care sare 2 m, decit doi oameni care sar fiecare 1 m.
* Cheltuielile banale pot fi rezolvate destul de
repede;chestiunile importante nu sint rezolvate niciodata.
* Rezolvarea a "n+1" probleme necesita un timp dublu fata de
rezolvarea a "n" probleme.
* Rezolvarea a 90% dintr-o problema se face de obicei in 10% din
timp, restul de 10% rezolvindu-se in 90% din timp.
* Nimic nu este imposibil pentru cel care nu trebuie sa le faca singur.
LEGILE COMPETENTEI
* Competenta contine semintele incompetentei:
competenta+competenta=competenta
competenta+incompetenta=incompetenta
incompetenta+incompetenta=incompetenta
* Intr-o ierarhie, orice angajat tinde sa fie promovat pina la
nivelul lui de icompetenta.
* In timp, orice post va fi ocupat de un angajat incompetent sa
rezolve problemele lui.
* Munca ramine de obicei pentru cei care nu si-au atins inca
nielul de incompetenta.
* Expert este cel ce stie din ce in ce mai mult despre din ce in
ce mai putin, pina cind stie absolut totul despre nimic.
* Expert poate fi oricine din afara orasului.
* Loialitatea fata de superiori valoreaza mai mult decit
calitatea muncii efectuate.
* Orice angajat isi incepe serviciul de la nivelul competentei
sale.
* Supercompetenta deranjeaza mai mult decit incompetenta.
* Generalizarea incompetentei este direct proportionala cu
nivelele ierarhice spre care tinzi sa urci.
* Cauta sa arati ca esti o persoana foarte importanta.
* Un gram de imaginatie valoreaza cit un kilogram de competenta.
* Cauta sa fii vazut in compania unor oameni foarte importanti.
* Vorbeste cu autoritate, chiar daca spui banalitati.
* Nu te lasa atras in discutii contradictorii.
* Daca iti pastrezi calmul, cind toti ceilalti si-l pierd,
inseamna ca nu ai inteles problema.
* Pentru a cunoaste performantele unui agregat, inmulteste cu
0,5 datele furnizate de firma constructoare, respectiv cu 0,25
pe cele oferite de firma comerciala.
* Este imposibil de a face ceva impermeabil la prostie, pentru
ca prostii sint foarte ingeniosi.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu