luni, 17 noiembrie 2014

bula si fmi

Bula ajuns intr-o mare criza de bani se gandi sa mearga la vecinul lui evreul Itic si sa-i ceara 2 lei, ca imprumut pana la primavara.
Itic il asculta atent, apoi ii zise:
- Bine, iti dau 2 lei imprumut pana la primavara, dar imi lasi toporul ca zalog, iar la primavara imi dai 4 lei inapoi, altfel nu ne invoim.E bine?
Mai de voie, mai de nevoie, intr-un final Bula se invoi.
Lasa toporul ca zalog, lua banii si dadu sa plece.
Insa Itic il striga:
- Bai Bula! Ia fii atent la mine, la ce m-am gandit. La primavara stiu ca o sa-ti fie greu sa-mi dai inapoi cei 4 lei, ca iarna e lunga sigrea, asa ca stii ce? Ia da tu acum 2 lei inapoi, si la primavara iti mai raman de dat doar 2 lei, ce zici, o sa-ti fie mai usor?
Bula se gandi putin si recunoscu, in sinea lui, ca Itic are dreptate si ca uite, e un vecin adevarat, asa ca se invoi, ii dete inapoicei 2 lei si pleca acasa ceva mai usurat.
Insa pe drum tot calcula:
- Hmmm! Bani nu am, topor nu am, insa m-am ales cu o datorie de 2 lei, si totusi nu a fost nimic in neregula...! 

PS: Azi, Itic si-a schimbat numele si acum se nume
ște FMI!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu